Nowoczesne sposoby na promocję swojego biznesu

Z pewnością w każdej globalnej firmie istnieję kilka wyspecjalizowanych oddziałów. Można do nich zaliczyć jednostki, które zajmują się m.in. marketingiem, promocją, informatyką lub finansami. Warto skupić się jednak na tych, które mają na celu przedstawić w jak najlepszym stopniu ofertą danego produktu lub usługi. O ile firmy, które specjalizują się w technologiach informacyjnych np. IBM, Intel, Opera mogą mieć ograniczoną liczbę komercyjnych spotów w telewizji, to inne jednostki np. male, rodzinne przedsiębiorstwa często raczą klientów nowymi pomysłami promocji.

Globalne działania promocyjne

Obserwując największe firmy i ich działania promocyjne da się zaobserwować zmieniające się misje spotów reklamowych. Im reklama jest bardziej „efektowna” – tym lepsza jest jej oglądalność. Biznesy prześcigają się w ostatnim okresie w nawiązywaniu współprac z najbardziej rozpoznawalnymi twarzami ze świata show-biznesu. Reklamy często opierają się na trendach np. jeszcze kilka miesięcy reklamy silnie nawiązywały do robienia selfie. Są także związane z konkretnymi porami roku i okresami świątecznymi.

Dlaczego co raz więcej firm podejmuję decyzję o tym, aby tworzyć co raz to bardziej rozbudowane reklamy? To wszystko może wynikać z nieustannie rosnącej konkurencji. Nowa reklama ma na celu przyciągnięcie uwagi potencjalnego widza. Globalne marki w swoich kampaniach, bardzo często reklamują produkty wykorzystując znane twarze na rynku. Jaki jest tego cel? Prawdopodobnie każdy widz, chciałby używać dokładnie tych samych rzeczy co m.in. najlepszy  piłkarz lub znany aktor/aktorka.

Lokalne działania promocyjne

Lokalne działania promocyjne zazwyczaj opierają się na lokowanie na słupach ogłoszeń czy promocję wśród mieszkańców konkretnych dzielnic (roznoszenie ulotek, rozklejanie plakatów). Dużo skuteczniejszym działaniem, zachęcającym do regularnego korzystania z usług danego przedsiębiorcy jest jednak prowadzenie programów lojalnościowych np. wykorzystując system ZenCard. Programy lojalnościowe są bowiem skuteczniejsze niż małe akcje reklamowe. Klienci mając pojęcie o tym, że korzystanie z danych usług im się opłaca, chętniej wracają do danego usługodawcy… a wieść o nim roznosi się globalnie, dzięki pozytywnym opiniom klientów.

Author: www.PracaCzyBiznes.pl

Share This Post On

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *