Obsługa prawna firmy – pracownik na etacie czy zewnętrzna kancelaria?

Nieznajomość prawa nie zwalnia z przestrzegania go. Postępowanie sądowe jest równocześnie coraz częstszą metodą rozwiązywania sporów biznesowych, dlatego tak ważna jest obsługa prawna firm.

Tym, nad czym zastanawiają się przedsiębiorcy, jest forma tej obsługi. Możliwości istnieją dwie: zatrudnienie prawnika lub prawników na etacie bądź skorzystanie z outsourcingu usług i znalezienie odpowiedniej kancelarii prawnej. Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy.

Pracownik zatrudniony na etacie wykazuje zawsze jakiś poziom przywiązania do firmy. Utożsamia się z nią i stara się dbać o jej dobro. Bardziej świadomy lub lepiej opłacany, wie, że każdy sukces w procesie firmy przełoży się na pracowników, w tym i na niego. Podobnie zadziała każda porażka. Większość firm jednak nie potrzebuje nieustannej pomocy prawnika, a jedynie wsparcia podczas wysyłania oficjalnych pism czy reprezentowania w sądzie na rozprawach. Poza tymi sytuacjami nie istnieje zakres zadań dla pracownika, który mógłby wypełnić mu cały dzień pracy. Inną wadą tego rozwiązania jest trudność ze znalezieniem pracownika, który byłby wyspecjalizowany w prawie gospodarczym i miałby wiedzę oraz doświadczenie umożliwiające poprowadzenie każdej wytoczonej sprawy.

Kancelaria prawa gospodarczego z powyższych powodów wydaje się lepszym rozwiązaniem. Obsługa prawna spółek wymaga niemałego doświadczenia, które mają wyspecjalizowane kancelarie. Przede wszystkim zatrudniają różnych pracowników, co oznacza możliwość wymiany pomysłów i bardzo szeroki zakres obsługi dzięki specjalistom z różnych dziedzin. Dobra kancelaria dba o swoich klientów, bo wie, że ich porażki mogą się odbić na dalszej współpracy. Przede wszystkim jednak kancelaria nie wymaga uporczywego wyszukiwania zadań do wykonania, jak ma to miejsce w przypadku pracowników na etacie. Z jej usług można korzystać wtedy, gdy jest potrzebna. Wadą jest natomiast brak wyłączności. Wprawdzie dobra kancelaria nigdy nie poprowadzi spraw dla dwóch sądzących się wzajemnie klientów, jednak może zaistnieć konflikt interesów, który zmusi do szukania innego usługodawcy.

Oba rozwiązania obsługi prawnej firm mają woje wady i zalety. Należy wziąć pod uwagę realne potrzeby firmy w zakresie prawnej obsługi przed podjęciem decyzji. Na pewno natomiast pomoc prawna będzie niezbędna w pewnych procesach czy działaniach. Należy do nich m.in. likwidacja spółek.

Author: admin

Share This Post On

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *