Sztuka prowadzenia fanpage

Prowadzenie fanpage większości osób, obracających się w mediach społecznościowych, wydaje się banalnie proste. W końcu, jaka filozofia drzemie w tym, aby raz na jakiś czas wrzucić posta ze zdjęciem? Otóż, nie ma bardziej mylnej opinii!

Prowadzenie profilu firmowego na Facebooku to godziny pracy grafików, copywriterów oraz social media specjalistów, planowanie strategii marketingowej oraz bycie elastyczny na wszelkie aktualne zmiany.

Dobry fanpage musi być przemyślany.

Tworzenie fanpage zaczyna się na długo przed jego oficjalnym uruchomieniem. Praca grafików i social media specjalistów opiera się na stworzeniu strategii oraz opracowania firmowych znaków rozpoznawczych – czyli tzw. brandingu.

Agencje reklamowe myślą o wszystkim, od czcionki, która pozostanie taka sama przez cały okres prowadzenia strategii marketingowej po zdjęcia, teksty i ich harmonogram czasowy.

Bardzo ważne jest bowiem, aby posty umieszczane na Facebooku nie były przypadkowe. Tekst i zdjęcia powinny ze sobą współgrać, oraz posiadać element, który pozwoli je skojarzyć z daną firmą.  Oczywiście, nie musi być to wyłącznie logo.

Może wybrany kolor tła, a może specjalna grafika w rogu lub na górze zdjęcia, która w skrócie opowie nam o czym jest post? Możliwości jest wiele, ale najważniejsze jest to, by nie kopiować pomysłów.

Ja wybrać kategorię fanpage?

Wybór profilu fanpage również jest bardzo istotny. Możemy pokusić się o wybór firmy lokalnej, organizacji, działalności non-profit czy samego produktu. Jak się jednak okazuje, wiele z nich posiada dodatkowe opcje jak dodanie mapy lub opisu produktu, więc warto wstrzymać się przed wyborem zamiast machinalnie klikać „Firma”. Więcej o nich przeczytać można w artykule:  Zakładanie strony na facebooku – rodzaje fanpage.

Jeśli już dokonamy wyboru, wykorzystajmy wszystkie możliwe pola w trakcie uzupełniania informacji. Im więcej będzie wiedział klient, tym lepiej.

Praca nad fanpage`em to ciągłe zmiany.

Jak to już bywa w świecie social mediów, nic nie jest tutaj stałe. Ciężko więc, rozplanować posty na cały miesiąc. Oczywiście są branże bardziej stałe jak np. branża budowlana i bardziej zmienne jak telewizja, Internet czy biura podróży.

W prowadzeniu fanpage`a  liczy się szybka reakcja na nowinki pojawiające się w branży oraz umiejętne dopasowanie ich do już zaplanowanej strategii. Nasi klienci i zarazem fani na Facebooku czy Instagramie lubią być na bieżąco. Kto chciałby czytać o zeszłorocznej kolekcji lub nowościach Gmaila, które pojawiły się dobry miesiąc temu?

Dlatego osoby podejmujące się prowadzenia profili społecznościowych sporą dawkę czasu spędzają  na śledzeniu nowości branżowych, zmieniającej się mody czy nowinkom technicznym. Dziś już nie tyle produkt, ile informacja przyciąga potencjalnych klientów.

Reklama na Facebooku.

Ostatnią częścią prowadzenia fanage`a jest jego reklama. Oczywiście Facebook uzbroił swoich użytkowników w dość silne narzędzie jakim jest Facebook Ads. Tutaj  najważniejszy jest wybór naszego targetu. Często  bywa tak, że mimo ciekawego pomysłu na profil firmowy nie umiemy trafić do potencjalnie zainteresowanych osób.

Agencje reklamowe w oparciu o statystyki i informacje dostępne w różnych zestawieniach, starają się oszacować, jak będzie wyglądał profil klienta. Być może, będzie to młoda dziewczyna przed 20 zainteresowana modą, a może starszy mężczyzna, którego stać na luksusowe cygaro?

Ustalenie odpowiedniego targetu to pierwsza część planowania kampanii reklamowej Facebooka. Druga to stworzenie tekstu reklamowego oraz grafiki. Obie części muszą być na tyle atrakcyjne przy przyciągnąć nowych użytkowników i sprawić by polubili nasz fanpage.

Prowadzenie fanpage`a w pigułce.

Jak więc widać, proces tworzenia profilu firmowego na Facebooku to wcale nie taka łatwa rzecz. Następnym razem, przeglądając ciekawy fanpage, pomyślmy o sztabie ludzi, którzy pracowali na jego sukces.

Czerpmy inspiracje od najlepszych, jednak nigdy nie kopiujmy ich stylu. Poświęćmy czas na to, by być ciągle na bieżąco, oraz pamiętajmy przede wszystkim o naszych użytkownikach. W końcu to oni będą sędziami w konkursie na polubienia i to dzięki nim Twój fanpage może zdobyć zaskakującą popularność lub pozostać na dnie Internetu.

Przygotowując treści i grafiki pomyślmy o tym, co sami chcielibyśmy zobaczyć na takim profilu. Nie spamujmy użytkowników i wchodźmy z nimi w interakcje. Organizujmy konkursy, pokazujmy nowe horyzonty i ….czuwajmy nad statystykami.

Na koniec wspomóżmy naszą stronę reklamą  i czekajmy cierpliwie na rezultaty.

Author: admin

Share This Post On

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *